Het is nu zaterdag 25 mei 2013 01:38

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zaterdag 21 april 2012 18:48 
Moderator
Moderator

De baas van de Disney filmstudio's, Rich Ross, heeft zijn ontslag ingediend nadat recent verschillende grote producties zijn geflopt. Het gaat onder meer om de films 'John Carter' en 'Mars Needs Moms'.

De 50-jarige Ross kwam in 2009 aan het hoofd van de bekende filmstudio, na een carrière bij kabelmaatschappij Disney Channel. Daar was hij verantwoordelijk voor de tv-successen Hannah Montana (met miley Cyrus) en High School Musical (wat de carrières van Zac Efron en Vanessa Hudgens lanceerde).

Geen herhaling
Maar hij slaagde er niet in dit succes te herhalen op het grote doek. Een aantal kostbare projecten gingen op de plank. Anderzijds is hij verantwoordelijk voor enkele van de duurste flops uit de geschiedenis. Zo werd met het sciencefiction-verhaal 'John Carter' een verlies geleden van zo'n 200 miljoen dollar.

Ross kondigde zijn ontslag aan in een e-mail naar het personeel. 'Ik geloof niet langer dat de rol van voorzitter geschikt is voor mij', luidde het. 'Daarom neem ik met onmiddellijke ingang ontslag bij de Walt Disney Studio's'. Er is nog geen vervanger aangeduid.

Afbeelding

Bron

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]