Het is nu vrijdag 24 mei 2013 16:22

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012 17:13 
Administrator
Administrator

The Walt Disney Studios kondigde vandaag aan dat de productie van ‘Maleficent’ op woensdag 13 juni van start is gegaan met in de hoofdrol de Academy Award® bekroonde actrice Angelina Jolie.
De film wordt geregisseerd door tweemaal Academy Award®-bekroonde production designer Robert Stromberg (‘Avatar’, ‘Alice in Wonderland’), die hier zijn regiedebuut maakt en geproduceerd door Joe Roth. ‘Maleficent’ werd geschreven door Linda Woolverton (‘The Lion King’, ‘Beauty and the Beast’) en Angelina Jolie. Don Hahn, Matt Smith en Palak Patel zijn de executive producers.

De cast bestaat verder nog uit Sharlto Copley (‘District 9’), Elle Fanning (‘Super 8’), Sam Riley (‘On the Road’), Imelda Staunton (‘Vera Drake’), Miranda Richardson (‘The Hours’), Juno Temple (‘Atonement’) en Lesley Manville (‘Secrets & Lies’).

Maleficent vertelt het verhaal van Disney’s meest geliefde slechterik uit de 1959 daterende klassieker ‘Doornroosje’. Hoe komt het dat de gemene heks zo hard en meedogenloos is geworden en waarom heeft ze het prinsesje vervloekt? Andere productiemedewerkers zijn Academy Award®–winnaar in cinematografie Dean Semler (‘Dances with Wolves’, ‘In the Land of Blood and Honey’), productiondesigner Gary Freeman (‘Saving Private Ryan’, ‘The Bourne Supremacy’), twee-maal Academy Award®-genomineerde costumedesigner Anna B. Sheppard (‘Schindler’s List’, ‘The Pianist’) en zevenmaal winnaar van Academy Award®– make-up artist Rick Baker (‘Planet of the Apes’, ‘Men in Black’).

De bioscoop release van Disney’s ‘Maleficent’ staat gepland voor 2014.

Profiel  

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012 20:47 
Super Member
Super Member

Jeej!! Ik kan niet wachten op deze film :) Vind het wel heel jammer dat ze Angelina Jolie gecast hebben. Waarom wordt de slechtste (en coolste) heks ever gespeelt door een sekssymbool?

Profiel  

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012 15:18 
Newbie
Newbie

Mee eens, Evy. Ik ben ook niet echt blij dat Angelina Jolie de rol van Maleficent vertolkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012 15:29 
Senior Member
Senior Member

Ik denk juist dat Angelina Jolie het juiste gezicht ervoor heeft...de eerste foto zag er goed uit!!
Alleen is het afwachten of ze het duistere goed kan overbrengen..

Profiel  

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012 22:13 
Junior Member
Junior Member

Ook ik ben niet bepaald fan van Angelina Jolie. Wanneer ze me weet te verbazen, zal ik dat eerlijk toegeven. Het is alleen jammer dat dit zo zelden gebeurd. En dan die vreselijke accenten van haar. (Alexander, Beowulf) Die slaan gewoon nergens op en lijken eerder een parodie. Jolie was goed tot zeer goed in 'Changeling', maar ook dan kon ik me niet van de indruk ontdoen dat het allemaal meer impact zou hebben met een top-actrice in de hoofdrol.

Wie hadden ze anders moeten nemen? Wel, Rachel Weisz lijkt me uitermate geschikt, ze kan zowat alles. Carrie Anne Moss is eventueel een optie. Moest ze nog jonger zijn, zou ik absoluut voor Sigourney Weaver zijn gegaan.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]