Het is nu woensdag 19 juni 2013 13:54

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zaterdag 26 maart 2011 14:39 
Senior Member
Senior Member

Ondanks het gegeven dat het een animatie-icoon is, heeft Mickey Mouse tot nu toe enkel zijn gezicht laten zien in korte tekenfilmpjes, televisieprojecten en stripboeken. Ook zijn er enige direct-to-video films gemaakt waarin Mickey de hoofdrol vertolkt, maar de olijke muis verscheen nog nooit van zijn lange leven in zijn eigen bioscoopfilm.

Nu lijkt het erop dat dit er toch een keer van zal gaan komen. In gesprek met Bleeding Cool zei Disney veteraan Burny Mattinson, momenteel druk aan het werk met Winnie the Pooh, het volgende:

I am working on just an idea of my own which is basically a Mickey, Donald, Goofy feature film idea. We have to present it first to the bosses to get the green light.

De reden dat er tot nu toe nog geen Mickey Mouse film gemaakt werd is o.a. dat het personage tot nu toe een enorme bron van inkomsten is geweest voor Disney en de angst om dit te verpesten was altijd te groot. Korte tekenfilms en tv-series waren uiteraard een veel minder grote gok dan een dure bioscoopfilm.

De zaken liggen nu iets anders, mede dankzij de onsuccesvolle game Epic Mickey. Een New York Times artikel uit 2009 legt uit dat dit spel deel uitmaakte van het plan om het één en ander met het personage Mickey Mouse uit te proberen.

…in a parallel but separate effort, Disney has quietly embarked on an even larger project to rethink the character’s personality, from the way Mickey walks and talks to the way he appears on the Disney Channel and how children interact with him on the Web — even what his house looks like at Disney
World.

Bron : http://www.filmtotaal.nl/artikel.php?id=21236

Profiel  

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 maart 2011 14:40 
Senior Member
Senior Member

Ik weet niet zo goed wat ik hier van moet vinden maar als Winnie the Pooh heel leuk zal worden heb ik er wel vertrouwen in dat dit goed zal komen als het komt :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: zondag 27 maart 2011 07:31 
Super Member
Super Member

Was the three musketeers geen bioscoopfilm?

Het is in ieder geval wel een avondvullende animatiefilm met mickey in de hoofdrol :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: zondag 27 maart 2011 13:07 
Senior Member
Senior Member

Ja dat dacht ik zelf ook. Maar ik wist niet of de film in de bioscoop is geweest :D
Ikzelf zou een avondvullende Donald Duck film willen zien, hij is namelijk (vind ik) interessanter dan Mickey Mouse..

Profiel  

BerichtGeplaatst: vrijdag 01 april 2011 15:39 
Senior Member
Senior Member

Dat vind denk ik iedereen

Profiel  

BerichtGeplaatst: zaterdag 02 april 2011 11:52 
Super Member
Super Member

Mwah, ik weet het niet. Ik vind Mickey ook wel een heel leuk personage. Maar vooral de moderne Mickey die detective is en zo. Donald heeft wat meer appeal omdat hij lekkere woede uitbarstingen heeft en altijd domme dingen doet. Mickey is wat braver wat dat betreft :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 april 2011 19:11 
Super Member
Super Member

een film met mickey lijkt mij wel wat! Het blijft toch het gezicht van disney!

Profiel  

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 augustus 2011 17:05 
Newbie
Newbie

Mickey zat toch ook in Fantasia? Die is wel ooit in de bioscoop vertoond

PS. Mijn plaatjes maak ik zelf :P

Profiel  

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 februari 2012 19:38 
Newbie
Newbie

Van mij mogen ze terug beginnen met die kortfilmpjes. Als ze er een bioscoopfilm van willen maken dan hoop ik wel dat ze het niet verknallen...

En de "Three Musketeers" was toch maar 45 minuten ofzo? Dus ik twijfel of deze ooit in de bioscoop geweest is, hoewel hij zeker de moeite waard was.

Profiel  

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 februari 2012 21:32 
Super Member
Super Member

The Three Musketeers is inderdaad een iets kortere film (65 min) maar doet zeker niet onder aan de gemiddelde bioscoopfilm..

Profiel  

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012 14:46 
Member
Member

Ze zouden een film moeten maken met hééééél veel cameo's van bekende Disney STRIPfiguren. Laat Mickey bijvoorbeeld ontvoeren door Boris Boef o.i.d. en laat Donald met Goofy op zoek gaan naar hun vriend, daarbij hulp krijgend van allerlei Duckstadbewoners. Kleine rolletjes of alleen maar een glimp van iemand opvangen kan al heel erg leuk zijn. Minnie, Katrien, Oom Dagobert, Kwik, Kwek, Kwak, Oma Duck, Gijs Gans, Guus Geluk, Karel paardepoot, Clarabella, Willie Wortel... er zijn er genoeg! Zet ze bijvorbeeld in het publiek of geef ze wat tekst.

Ik verbaas me er eigenlijk over dat er iedere keer opnieuw figuren worden bedacht voor een Disneyfilm als er al zoveel bekende figuren bestaan! En dan doel ik op figuren die in het publiek staan of ergens langs lopen. Zet daar gewoon Oma Duck voor in de plaats! In A Goofy Movie bijvoorbeeld, als Goofy en Max op de snelweg rijden, zie je allemaal figuren in auto's zitten. Allemaal vreemden, terwijl er een schat aan figuren bestaat!

Profiel  

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012 17:51 
Senior Member
Senior Member

Maar ja Rowi,hoe meer zielen hoe meer vreugd :)
Wel een leuk idee van die stripfilm :)
Nog een stapje verder dan Ducktales!

Profiel  

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012 21:02 
Super Member
Super Member

Leuk idee Rowi! Misschien dat de makers van de films gewoon lui zijn. Het is natuurlijk altijd makkelijker om een publiek vol 'vreemden' te maken, dan wanneer er allemaal herkenbare figuren in staan. Die moeten allemaal goed getekend worden, anders verliest het zijn doel. Dat lijkt mij tenminste een logische reden om minder voor de herkenbare duckstad bewoners te gaan.
Toch staat het idee van een complete Duckstad film me wel aan :D

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]